Kvalserallergi!

Fick ett efterlängtat samtal idag ifrån Djursjukhuset. Vildas svar på blodprovet har kommit. Vilda har allergi mot 3 olika sorters kvalster!
Visst det är synd men just nu känns det som jag svävar på moln! Hon har INGA som helst täcken på gräs, pollen eller what so ever!! Vildingen kan nu springa och rulla sig hur mycket hon än vill i gräs nu!!!
Det känns faktisk bra att fått bekräftat av veterinären att här är rent hemma oxå eftersom hon visar inga större tecken på symtom här! Nu ska hennes filtar kastas, hennes pläd ska väck, nya korgar ska inköpas och lakanen ska bytas en gång i veckan. Min vovve ska bli den finaste i världen!!!
Förutom detta ska Vilda få pencilin ytterliggare 20 dagar eftersom bakterierna har varit ressictenta mot den förra penccilinet.
En flaska med "kvalster" är beställd och kommer om 6 veckor. Då ska vi börja ge henne lite en gång i veckan o hålla på ett tag för att vänja kroppen vid kvalsterna. Det låter helt sjukt men man kan säga att det är som en vaccin.
Så som vi går och vaccinerar oss, sprutar in gift i kroppen för att immunförsvaret ska bli starkare och kunna stå emot det man vaccineras över :)
känner mig lycklig! Något som jag har gått och grubblat  över varjedag i 10 månaders tid har jag ÄNTLIGEN fått svar på!!
Allt känns så lätt just nu, jag älskar hösten vilket jag aldrig gjort innan. Jag älskar mina hemstudier. Jag älskar min säng. jag älskar min fina sambo. jag älskar mitt xbox. jag älskar att dricka kran vatten. jag älskar att sitta och röka på balkongen. jag älskar min NYA telefon, eller man ska kanske säga IPHONE som alla andra gör "för de e juu ingen telefoooon, de e en iphone" saksamma! Jag älskar att gå på emmause och göra fynd. jag älskar att sy med mina grymma symaskin. jag älskar mitt nyinköpta fina beiga med rosa blommor på typ. jag älskar att tända ljus när det är mörkt oooohh jag kan hålla på hur länge som helst..
Det ända som är jobbigt just nu är att jag skulle behöva en dusch men det är jobbigt eftersom då måste jag ta på mig nya rena kläder och dom e ju inte lika mysiga som min sunkiga pyjamas!!! åhh jag älskar att gå hemma i slitna pyjammas byxor..
Och dessutom ÄLSKAR jag min nya stil i hemmet.. lite gammling.. ska jag våga visa??
min käraste finaste gammle back som jag köpt och målat om!
Min sunkiga mysiga hörna som jag sitter i just nu
min älskade fina tanthylla med mitt vackra tyg!!
En av mina 100 ljuspåsar som jag sytt!!
Nu får det räcka, det finns hur mycket som helst att visa men de känns liiiite för ego faktiskt eftersom jag har gjort/gjort om allt själv :P
ha det bra så länge och njut av det vackra vädert idag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!