Så jävla orättvist!

Jag kan inte släppa tanken att en av mina klasskompisar har blivit mördad av sin sambo.
Och framför två barn dessutom!
Vad händer med detta samhället vi lever i?
Är det så det är eller ska vara när man blir äldre, att folk dör som flugor.
Jag har alltid föreställt mig att jag och de runt om kring mig ska bli gammla. iallafall lika gammla som de jag jobbar med, sådär ca.75-100 år...
Men här sitter jag 24 år gammal. Redan har 2 gått bort ifrån min klass i mellanstadiet, när jag gick på lågstadiet dog en. Under gymnasietiden tog min bästa väns pojkvän livet av sig på hennes födelsedag. Efter att jag tagit studenten dog en som gick i min klass där och även en person gick bort ifrån min parralellklass... Alla är ändå så unga??
Är det normalt eller är det jag som har en konstig förmåga att ha döden brevid mig nästan överallt.
Innan såg jag döden som något typ vackert, något naturligt, jag som jobbar på ett äldreboende såg det som en typ av lättnad när en brukare dog. Lättnad kanske låter fel men jag ser det ifrån deras synvinkel. Tänk så skönt att slippa som de nu har beskrivit det - känna oron i kroppen men vt inte vart den kommer ifrån,
Känna att alla kroppens funktioner bara försämras
Vissa har inte ens några anhöriga som hälsar på,
slippa bo på ett ålderdomshem,
Få träffa Mor och Far ,
Slippa gå vilse,
Slippa KÄNNA sig vilse
jaa listan kan bli lång...
Men vad fan?!!
Att vara ung och dö i en bilolycka, överdos, mcolycka, självmord och att bli mördad det är fan inte normalt någon jävla lättnad!!
Nu kom jag på en till som dog Tres, min kompis bästa kompis..
detta är fruktansvärt!!
Iallafall idag har jag bakat kanelbullar, pizzabullar och cheescake.. Varför vet jag inte men det var inte så roligt som jag hoppats på.. Vilda blev däremot glad o va snabb som fan såfort något litet ramlade ner på golvet...
Nu ska jag ut o ta en lång promenad! Vilda och jag har börjat gå "milen" :) Vi går en runda på en mil en gång om dagen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!