Smuggelhund?

Tankarna snurrar och frågorna ekar i min skalle just nu... Tänk så är Vilda en smuggelhund? jag får ju inte tag i dom som sålde henne eller uppfödaren..
Har googlat runt lite och FYFAN om hon är det..
MEN hon är vaccinerad, hon är chippad och veterinärsbesiktiad. Men uppfödaren har ett polskt namn. Och jag har läst att det är oftast i Skåne och Blekinge som de smugglar in mest hundar och då kommer de med POLEN färjorna och det är oftast de små raserna som smugglas som chiuaua och fransk bulldogg............ asså jag dör såfall!
Imorgon ska jag jaga runt i hela jävla Landskrona efter den där Camilla!!
GODNATT???

Kommentarer
Postat av: lovisa

Jag vet inte, jag skulle typ maila jordbruksverket eller någon som har koll, kanske SKK? Med frågor typ säg hon är vaccinerad etc, och chipmärkt, sånt kan dom ju även göra på smuggelvalpar.. Man kan ju aldrig säkert veta spec när du fick henne när hon var lite äldre :(! Nej jag tror inte dom visste vilken allergi han hade men han hade inte problem med utslag utan med magen!

Vad kul, vad händer på öppethus och hur dags är det? Vi ska på utställning med Milo i helgen, imorgon är det örkeljunga och på söndag stor i helsingborg. Dock var han klumpig när han jagade sin fralla vän och sprang rakt in i en bänk (känns som bara frallor kan göra nått sånt?!) med ögat, så nu har han blåtira och två sår, tack och lov händer inget med själva ögat.. Men nu är jag osäker på om vi ska ställa eller inte, ska se hur såret ser ut imorgon, trist dock när man lagt 800spänn på anmälningsavgift så ska han inte kunna ställa :( klumpedunsen.

2011-09-09 @ 20:07:26
URL: http://lovisaarkenlund.blogg.se/
Postat av: lovisa

Hej hej! Det blir en liten frallaträff på söndag, tror vi blir 6 frallor om ni är sugna på att komma till Ribban vid 16 tiden på söndag! Hoppas allt är bättre med er lille :)

2011-09-16 @ 00:56:35
URL: http://lovisaarkenlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!